Wat doet een internet marketing bureau?

Wat doet een internet marketing bureau

Voor veel mensen is het een raadsel wat een internet marketing bureau nou precies doet. Dit is begrijpelijk, want het is een breed begrip met veel verschillende specialisaties. 

Daarnaast weet Ieder bedrijf dat online marketing een belangrijk onderdeel is, maar als je ze vraag wat ze moeten doen en wat ze weten dan krijg je niet snel een antwoord. Dus in deze blog geven we antwoord op de vraag ‘wat doet een internet marketing bureau?’

Strategische advies

Vrijwel ieder marketing bureau begint eerst met het uitstippelen van een online strategie, de betere bureau althans. Tijdens bepalen van de strategie wordt er gekeken naar de branche, de doelgroep en de klantreis of wel customer journey. Vanuit dit standpunt wordt bepaald welke kanalen er in worden gezet en welke boodschap je wil overbrengen.

Uitvoeren van de strategie

Eenmaal een strategie uitgestippeld is het ook taak om deze uit te voeren en te optimaliseren aan de hand van data. Hieronder gaan we kort in op de verschillende diensten van een internet marketing bureau.

SEO

SEO staat voor Search Engine Optimization of te wel in de Nederlandse term ‘zoekmachine optimalisatie’. In de meeste gevallen wordt hier verwezen naar Google, maar bijvoorbeeld ook Bing of Yahoo. Het doel van SEO is om ervoor te zorgen dat jij als bedrijf gevonden wordt op relevante zoektermen, zonder dat je daarmee adverteer.

SEA

SEA staat voor Search Engine Advertising en wordt ook wel Google ads genoemd. Hierbij adverteer je als bedrijf op zoektermen die jouw potentiële klanten op kan leveren. Door te betalen kom jij bovenaan te staan in Google. Dit klinkt heel makkelijk, maar is een stuk lastiger dan je denkt. Het betekent namelijk niet dat het hoogste bod telt, maar een combinatie van het bod en de kwaliteit van je pagina.

Social media adverteren

Je ziet het zelf dagelijk of misschien wel ieder uur van de dag. Een advertentie op social media. Of je nou gebruik maakt van Facebook, Instagram, TikTok of Snapchat je ontkomt niet aan advertenties. Als bedrijf kan je ervoor zorgen dat jou ingestelde doelgroep een bepaalde advertentie te zien krijgt die leidt naar bijvoorbeeld je website.

Contentmarketing

Contentmarketing is eigenlijk weer een verzamelnaam van het inzetten van meerdere kanalen. In het algemeen zorg je ervoor dat je doelgroep waardevolle content krijgen dat aanspreekt. Hiervoor moet je goed weten wie je doelgroep is en wat hen bezig houdt. De content kan je weer verspreiden via social media, blogs of bijvoorbeeld YouTube video’s.

E-mailmarketing

Als bedrijf kan je e-mailmarketing inzetten om je bestaande klanten te bereiken voor bijvoorbeeld een herhaalaankoop of voor het verlenen van extra service. Daarnaast kan je een e-mails verzamelen door het geven van waardevolle informatie in de vorm van een e-book. Deze mensen zijn allemaal potentiële klanten en door het inzetten van e-mail marketing kan je ze op goedkope wijze blijven benaderen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *