19 januari 2022

Webdesign tips voor meer conversie

2 min read

Webdesign wordt een steeds belangrijker onderdeel binnen de online marketing. Veel bedrijven besteden veel geld aan het gevonden worden in Google via Google Afs of doormiddel van SEO, maar wanneer ze al dat nieuwe op hun website krijgen blijft conversie uit.. Wij weten hoe dat komt, we zien namelijk dat de meeste bedrijven niet genoeg tijd en aandacht aan webdesign geven. Vaak wordt er een beetje webdesign gedaan door hetzelfde bureau, terwijl je dit beter kunt overlaten aan een gespecialiseerd webdesign bureau.

Met de tips in dit artikel zet jij de eerste stappen naar een beter converterende website.

Tip 1: Less is more

Wij raden aan om alles lekker simpel in te richten en alleen die elementen te gebruiken die er voor zorgen dat de bezoeker van jouw website tot conversie overgaat. Al het overige dat je toevoegt aan je website zorgt alleen maar voor afleiding en dus uiteindelijk minder conversies. Ga na wat er precies nodig is om de bezoeker te converteren en plaats dat op je pagina. Niets meer een niets minder.

Tip 2: Een ijzer sterke CTA

De call to action is misschien wel het belangrijkste element van de pagina. Het doel van de pagina moet helder zijn voor de bezoeker. Met de call to action roep je de bezoeker vervolgens op om in actie te komen. Omschrijf de stappen die de bezoeker moet nemen om te converteren zo simpel en precies mogelijk. Zodat als de bezoeker tot conversie over gaat deze niet afhaakt door eventuele ruis.

Tip 3: De klant is koning!

Ook online geldt dat de klant koning is. Hou er dus rekening mee dat je de pagina inricht zodat deze op de wensen en behoeften van de doelgroep inspeelt. Alleen dan zal je de bezoeker zover krijgen om tot de druk op de juiste knop over te gaan!

Meer informatie over webdesign of website gerelateerde zaken, neem dan eens een kijkje op: https://stuurlui.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *